חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אביאל שטרן – אחד משלנו

לפני 3 שנים החל אביאל שטרן את דרכו האקדמית באוניברסיטה העברית. היום הוא עובד בחברה בינלאומית מובילה

כשאביאל שטרן היה בן 23 הוא החליט לחשב מסלול מחדש ולפנות ללימודים אקדמיים. כיום, קרוב לשלוש שנים לאחר אותה החלטה, אביאל ממשיך את לימודיו לתואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, ולצד היותו מצטיין דיקן, הוא עובד במשרת סטודנט בתפקיד פיתוח אלגוריתמים בחברת "מובילאיי" הידועה. ישבנו עם אביאל לשיחה קצרה, על הדרך שעשה עד כה, האתגרים והציפיות לעתיד.

ספר לנו מעט על המסלול שעשית כל הדרך לאקדמיה?

"אני בוגר ישיבות "נחלת דוד" ו"חברון גבעת מרדכי". רציתי להשתלב ולבנות עתיד בעולם התעסוקה, וחיפשתי תחום מעניין ומאתגר שייתן לי את האפשרות להתפתח ולהתקדם בצורה הטובה ביותר. קראתי וחיפשתי אפשרויות באינטרנט, ומצאתי שבאוניברסיטה העברית צפויה להתקיים מכינה לבוגרי מוסדות חרדים בהם לא לומדים ליב"ה. נרשמתי ומצאתי את עצמי משתלב ופורח, כאשר הרגשתי חיבור בעיקר למתמטיקה. לכן, לאחר סיום המכינה בחרתי להתחיל את לימודיי באוניברסיטה במסלול לתואר ראשון במתמטיקה ויסודות המחשב".

כיצד הייתה עבורך ההשתלבות בלימודים?

"תחילת הדרך הייתה קשה מאוד, שכן הייתי צריך להסתגל למסלול שונה מזה שאליו הייתי רגיל – הצורך לעמוד בבחינות כל הזמן והחובה לשמור על מתח לימודי גבוה בכל רגע נתון. לאט לאט התרגלתי לסגנון הלימודים והחיים החדש, ואפילו התחלתי לשחות. במבט לאחור אני ממש שמח על הדרך שעשיתי, ונראה לי שגם הצלחתי בה. בשנה שעברה אף קיבלתי הצטיינות דיקן, הישג המהווה עבורי גאווה גדולה".

ומה לגבי ההשתלבות החברתית?

"לשמחתי, כחלק מהתהליך הרחבתי את המעגל החברתי שלי. הכרתי אנשים המגיעים מרקע הדומה לשלי, לצד כאלה המגיעים מרקעים שונים, ויחד מצאנו שפה משותפת והתחברנו. מדובר בשינוי שצריך להתרגל אליו, שכן מדובר בסביבה חברתית שונה ממה שהורגלתי אליה בעולם הישיבות, אבל מרגע שהבנתי את הדברים, הכל הסתדר לי."

באילו אתגרים נוספים נתקלת?

"לאור כך שאת תחילת דרכי עשיתי בישיבות ומוסדות חינוך בהם לא לומדים לימודי ליבה, לא היה לי רקע לימודי שיוכל לסייע לי להשתלב בעולם האקדמי. בנוסף, הסביבה החברתית באקדמיה שונה לחלוטין מזו שבישיבה, אבל אלה הבדלים שמתרגלים אליהם ולומדים לחיות עמם. גם הרקע הכלכלי ממנו באתי הקשה מאוד במעלה הדרך."

מדוע בחרת דווקא בתואר משולב במתמטיקה ומדעי המחשב?

"כאמור, עוד במכינה מאוד התחברתי למתמטיקה. משהו במבנה הלוגי התחבר מבחינתי מאוד, ותמיד הזכיר לי את ההתפלפלויות בישיבה. תחום מדעי המחשב בסופו של דבר הוא יישום מאוד רלוונטי של המתמטיקה, ובעיני המקצועות משלימים אחד את השני ולכן בחרתי ללמוד את שניהם."

לאחר ההשתלבות באקדמיה, איך התחלת את דרכך בעולם התעסוקה?

"בתחילת הדרך עבדתי בתחום החינוך המיוחד על מנת שאוכל לממן את מחייתי לצד הלימודים. לאחר זמן מסוים, הבנתי שאני יכול להתחיל לעסוק בתחום לימודיי ולשלב בין פרנסה לצבירת ניסיון. חיפשתי משרות סטודנט פנויות, וב"מובילאיי" מצאתי את המקום המתאים ביותר, שכן מדובר בחברה שמשלבת גם סטודנטים לתואר הראשון בעיסוק בתחומים מתקדמים, דוגמת ראייה ממוחשבת."

איך הגעת לעבודה במובילאיי?

"השתתפתי בערב חשיפה אותו ערכה החברה עבור הסטודנטים, שלאחריו נערך סיור בו התרשמתי מאוד. הגשתי קורות חיים וברוך השם התקבלתי, ומאז אני נהנה מכל רגע."

ספר לנו קצת על העבודה בחברה…

"אני ממש נהנה. סביבת העבודה בחברה מאוד מקדמת ומלמדת, ולמנהלים יש רצון מאוד גדול שנתפתח. בנוסף, בחברה קיימת אווירה מאוד אקדמית המשתלבת היטב עם הלימודים."

מאיזה פעילות שמקיימת "תכנית הזנקים" אתה הכי נהנה וכיצד התוכנית מסייעת לך?

"נערכו מספר סדנאות במהלך הלימודים בהן השתתפתי, שהעשירו את הידע וסייעו לי להתאקלם בנוף האקדמי. בנוסף, הסדנאות של התוכנית מסייעות להשתלב במקומות עבודה לאחר סיום הלימודים."

איזה טיפ תוכל לתת לסטודנטים ולבוגרים שלנו?

"לפעמים ישנה תחושה, שבגלל שאנו חרדים עם פחות רקע לימודי, הסיכוי שלנו להצליח באקדמיה נמוך יותר, לכאורה. אולם, אני חושב שכבוגרי ישיבות, שישבו ולמדו שעות על גבי שעות רצופות ללא הפסקה, קיבלנו ערך מוסף בתחום הניתוח שביכולתנו לנצל על מנת להתגבר על המחסור ברקע הלימודי והטכני. לכן אל תשברו וזכרו – נכון שהתהליך ארוך וקשה, אבל עוד לפני סוף הדרך רואים כבר את התוצאות."

 

אולי יעניין אותך גם

תודה!

כדאי לבקר גם בפייסבוק ובטוויטר שלנו